STRONA GŁÓWNA O MNIE GABINET PSYCHOTERAPII GABINET MUZYKOTERAPII AKTUALNOŚCI KONTAKT 06/22/2018
Nawigacja
MOJE PUBLIKACJE
ARTYKUŁY
Udział w konferencjach
Seminarium
FORUM
Linki
GALERIA
Kategorie Newsów
Download
Kontakt
Szukaj
INFORMACJE

DOSTĘPNE PO ZALOGOWANIU
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Ostatnie Artykuły
SŁOWNICZEK PSYCHOANA...
PROJEKT USTAWY O ZAW...
SŁUCH MUZYCZNY A SŁ...
MUZYKOTERAPIA W PRZE...
MUZYKOTERAPIA W PRZE...
Na Forum
Najnowsze Tematy
куп...
бор...
куп...
удо...
про...
Najciekawsze Tematy
WARSZTATY Z MUZYK... [1]
ку... [0]
бо... [0]
ку... [0]
уд... [0]
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 89
Nieaktywowany Użytkownik: 1148
Najnowszy Użytkownik: acuyozef
.
Site Meter
Witamy




Witam serdecznie na stronie poświęconej muzykoterapii i psychoanalizie sztuki.









Zapraszam do zapoznania się z publikacjami na stronie
oraz z ofertą terapeutyczną:












News
SŁOWNICZEK PSYCHOANALITYCZNY
Psychoanaliza
Na stronie www.muzykoterapia.ubf.pl powstał nowy dział, poświęcony zagadnieniom psychoanalizy. Osoby zainteresowane poznaniem podstawowej terminologii psychoanalitycznej, obecnej także w języku muzykoterapeutycznym, zapraszam na podstronę - SŁOWNICZEK PSYCHOANALITYCZNY . Mogą z niego korzystać pacjenci, uczestniczący w psychoterapii, bądź/i muzykoterapii psychoanalitycznej, jak również pasjonaci teorii psychoanalitycznych. Słownik będzie sukcesywnie uzupełniany.


Serdecznie zapraszam

iza_muz1 dnia · Drukuj
PROJEKT USTAWY O ZAWODZIE MUZYKOTERAPEUTY
Ustawa o zawodzie muzykoterapeuty
Trwają intensywne prace nad „Projektem ustawy o zawodzie muzykoterapeuty”. Podobnie jak w przypadku zawodu psychoterapeuty, tytuł muzykoterapeuty nie jest prawnie chroniony, a gabinet muzykoterapii, tak jak psychoterapii, może praktycznie otworzyć każdy, także i hochsztapler. Wydawałoby się oczywistym, iż do wykonywania pracy muzykoterapeuty mają prawo wyłącznie osoby, dysponujące odpowiednimi dyplomami, bądź certyfikatami, dokumentującymi rzetelne i merytoryczne przygotowanie do leczenia, bądź edukacji. Jak pokazuje życie, tak często jednak nie jest; niektórzy sami tworzą nowe „prawa”, zwykle na własny użytek... 

Czytaj więcej >>
iza_muz1 dnia · Drukuj
Muzyka i zwierzęta
Muzyka i zwierzętaCzy muzyka działa na zwierzęta? Okazuje się, że tak! Nie tylko ludzie reagują na dźwięki. Na portalu TVN24 znalazłam doniesienia o rolniku z Chorwacji, który włącza owcom muzykę, by te lepiej się rozwijały i dawały lepsze mleko!

Więcej szczegółów na Muzykoterapia Blog. Serdecznie zapraszam.

iza_muz1 dnia · Drukuj
KIELCE. MUZYCZNA KULTURA WŚRÓD PRZEDSZKOLAKÓW
Edukacja muzyczna
O dobroczynnym wpływie muzyki na aktywność psychofizyczną dziecka wiadomo od wielu lat. Przeprowadzono w tym zakresie liczne badania, opublikowano rozprawy teoretyczne. Śpiew, gra na instrumentach, ruch przy muzyce nie tylko stymulują wrażliwość i zdolności artystyczne młodej osoby, ale także wspomagają jej ogólny rozwój psychoruchowy.  Dzieci, które systematycznie uczestniczą w zajęciach muzycznych dobrze się uczą, są zdyscyplinowane wewnętrznie i lepiej uspołecznione. W porównaniu z osobami, które pozbawione są kontaktu ze sztuką, mają bogatsze życie wewnętrzne.

Niestety, o doniesieniach tych często zapominają reformatorzy systemu edukacji szkolnej, którzy po roku 1999 drastycznie zmniejszyli w gimnazjach i liceach ogólnokształcących liczbę godzin, przeznaczonych na lekcje muzyki. W rezultacie obserwuje się nie tylko zanik muzykalności, spadek zainteresowania kulturą muzyczną społeczeństwa polskiego, ale także obniżenie jego ogólnej wrażliwości na relacje międzyludzkie, czego dobitnym wyrazem jest brutalizacja języka dyskursu publicznego, tak często widoczna w mediach.

Tym bardziej cieszy fakt, iż od kilku lat kieleckie placówki oświatowe - głównie przedszkola i prywatne szkoły podstawowe - organizują rokrocznie konkursy i festiwale piosenki dziecięcej. W tym roku odbyły się 2 takie festiwale: II Międzyprzedszkolny Festiwal Piosenki "Przygoda z piosenką (zorganizowany przez Samorządowe Przedszkole numer 26 w Kielcach) oraz V Miejski Festiwal Piosenki dla Przedszkolaków „Z przyjacielem jest weselej. (organizatorem tego ostatniego była I Społeczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Reja w Kielcach).

Szlachetna "muzyka łagodzi obyczaje”, pozostaje więc żywić nadzieję, iż zwyczaj jej upowszechniania zostanie przejęty także przez wyższe szczeble edukacji szkolnej.

W artykule prezentuję zdjęcia z tegorocznego festiwalu „Z przyjacielem jest weselej”. Zapraszam do galerii

iza_muz1 dnia
Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 2376 Czytań · Drukuj
Muzyka a zdrowie psychiczne
Muzykoterapia
AMERYKAŃSCY UCZENI:
Coraz głośniejszy świat niszczy nasze zdrowie psychiczne


iza_muz1 dnia
Czytaj więcej · 0 Komentarzy · 1273 Czytań · Drukuj
LEKCJE MUZYKI W DZIECIŃSTWIE TO INWESTYCJA W MÓZG
Edukacja muzycznaPosyłanie dzieci na lekcje muzyki to dobra inwestycja w ich przyszłość. Może bowiem zaowocować większą sprawnością intelektualną w podeszłym wieku.Co więcej, sprawniejsze są nawet te starsze osoby, które dawno zarzuciły już grę na instrumencie - informuje pismo "Neuropsychology".
iza_muz1 dnia
Czytaj więcej · 0 Komentarzy · 1049 Czytań · Drukuj
MUZYKOTERAPIA W SCHIZOFRENII
Muzykoterapia
Muzykoterapia pomaga zniwelować charakterystyczne dla schizofrenii objawy depresji, lęku i emocjonalnego wycofania. W przeprowadzonym w 4 szpitalach małym badaniu naukowcy z Londyńskiego College'u odkryli, że zachęcanie pacjentów do wyrażania samych siebie przez muzyką łagodziło ich symptomy chorobowe.

Wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu, że leczenie psychologiczne może pomóc osobom ze schizofrenią, ale wcześniej wypróbowywano je tylko w okresach remisji. (...)
iza_muz1 dnia
Czytaj więcej · 0 Komentarzy · 3486 Czytań · Drukuj
SŁUCH MUZYCZNY A SŁUCH FONEMATYCZNY
Słuch fonematyczny
Słuch fonematyczny, to ważna funkcja analizatora słuchowego, niezbędna do opanowania takich umiejętności, jak: komunikowanie się i rozumienie mowy, pisanie, czy sprawne czytanie. Do głównych jego właściwości należy różnicowanie dźwięków mowy, czyli dokonywanie analizy i syntezy fonemów (fonem, to głoska, stanowiąca podstawową jednostkę w całym ciągu wypowiedzi). Wszelkie zakłócenia w tym zakresie, stanowią istotne źródło wielu niepowodzeń szkolnych uczniów klas I - III.  W niwelowaniu tego rodzaju nieprawidłowości przydatne mogą okazać się różnego rodzaju ćwiczenia muzyczne. Informują o tym badania, które wskazują m.in. na zależność pomiędzy zdolnościami i umiejętnościami muzycznymi a sukcesami szkolnymi dzieci;chodzi tu zwłaszcza o ponadprzeciętne wyniki w nauce języka ojczystego, jak i języków obcych. Okazuje się, iż w przedmiotach tych przodują uczniowie szkół muzycznych; w porównaniu z uczniami szkół niemuzycznych, łatwiej opanowują umiejętność czytania tekstu, pisania ze słuchu, rzadziej popełniają błędy gramatyczne, czy ortograficzne; ponadto w przypadku nauki języków obcych, wykazują dużą wrażliwość na barwę brzmieniową języka. Z obserwacji tych nasuwa się wniosek, iż geneza opisanych różnic tkwi w odmiennym poziomie słuchu fonematycznego wśród wspomnianych osób.

Wszystkie opisane wyżej doniesienia stanowiły inspirację do badań Pani Katarzyny Boguckiej, autorki pracy licencjackiej, pt. "Poziom słuchu fonematycznego wśród uczniów klas pierwszych ze szkół muzycznych i niemuzycznych".

Zapraszam do zapoznania się ze streszczeniem wyników "badań "

iza_muz1 dnia · Drukuj
MUZYKOTERAPIA W PRZEDSZKOLU, cz.2
Muzykoterapia dziecięca
Muzykoterapia zagościła w przedszkolach stosunkowo niedawno. Nie wiadomo jednak na jaką skalę stosowana jest w Polsce, jaki ma charakter i przez kogo jest prowadzona. Z przeglądu dostępnej literatury wynika, iż niewiele na ten temat przeprowadzono badań, o ile w ogóle miały takie miejsce. W różnych pismach pedagogicznych częściej można spotkać prace teoretyczne lub metodyczne, uwzględniające koncepcje programowe zajęć muzykoterapeutycznych. Jednak w większości publikacji prezentowane są pojedyncze konspekty zajęć muzycznych z el. muzykoterapii. Ich autorami głównie są nauczyciele, muzycy, rzadziej muzykoterapeuci.O tym, że muzykoterapia jest coraz bardziej popularna w placówkach przedszkolnych można dowiedzieć się z różnych stron internetowych. Trudno jednak na tej podstawie wyciągnąć jakiekolwiek wnioski na temat charakteru i jakości zajęć z muzykoterapii w polskich przedszkolach. Nasuwa się więc konieczność przeprowadzenia szeroko zakrojonych badań, które uwzględniłyby większość placówek przedszkolnych na terenie całej Polski. Dokonanie tego rodzaju "pomiarów" nie jest możliwe wśród studentów - autorów prac licencjackich, czy magisterskich. Niemniej warto jednak czynić w tym kierunku różne wysiłki, bo i skromne prace z tego zakresu mogą również dostarczyć pewnych informacji na temat jakości świadczonych usług muzykoterapeutycznych przez placówki przedszkolne. Wyniki takich badań szczególnie powinny zainteresować dyrektorów przedszkoli, którzy zatrudniają w swoim ośrodku osoby do prowadzenia muzykoterapii, jak i rodziców, kierujących na muzykoterapię swoje dzieci. Warto jest bowiem mieć świadomość, że muzykoterapia, to nie jest "nienaukowa forma zabawy", dodatek do innych zajęć. Nie jest to również rodzaj ozdobnika/logo dla firmy, która ma przyciągać jak największą liczbę klientów. Nie jest to także źródło rozrywki dla podopiecznego, czy prowadzącego zajęcia, lecz przestrzeń do poważnej i głębokiej pracy pacjenta nad powrotem do zdrowia z pomocą wykwalifikowanego terapeuty. Muzyką można pomagać, ale można także szkodzić, zwłaszcza gdy staje się narzędziem pracy osób bez odpowiednich kwalifikacji.

Zapraszam do zapoznania się ze streszczeniem wyników badań, jakie przeprowadziła moja tegoroczna seminarzystka - pani Maria Stępniewska.

Szczegóły w dziale "artykuły ".
iza_muz1 dnia · Drukuj
MUZYKOTERAPIA W PRZEDSZKOLU, cz. 1.
Muzykoterapia dziecięca

Muzykoterapia jako jedna z metod leczniczych  jest niezwykle pomocna w usprawnianiu różnych deficytowych obszarów dzieci w wieku przedszkolnym (np. z rozpoznaniem dysleksji rozwojowej, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii, czy z rozpoznaniem zaburzeń w sferze emocjonalnej i społecznej). Jednak o terapii muzyką może być mowa tylko wówczas, gdy prowadzona jest w sposób świadomy, systematyczny, uporządkowany i przemyślany metodycznie. Niezbędna jest więc dobra znajomość współczesnych założeń teoretycznych i programowych zajęć muzykoterapeutycznych w szkołach i przedszkolach; te z kolei winny ściśle korelować z założeniami teoretycznymi terapii pedagogicznej. Istotną zmienną determinującą skuteczność zajęć muzykoterapeutycznych jest również sama osoba terapeuty. Powinna posiadać wykształcenie z zakresu muzykoterapii, a w przypadku działań o charakterze psychoterapeutycznym, winna wcześniej odbyć własną terapię treningową.


Zapraszam do zapoznania się z całością w dziale "artykuły ".

iza_muz1 dnia · Drukuj
Ostatnie aktywne Tematy
Wątek Odpowiedzi Ostatni Post
купи... 0 agrohimbim 04-05-2018 16:01
боре... 0 agrohimbim 24-04-2018 06:16
купи... 0 agrohimbim 13-04-2018 05:16
удоб... 0 agrohimbim 12-04-2018 06:07
прот... 0 agrohimbim 11-04-2018 07:28
герб... 0 agrohimbim 01-04-2018 06:12
стим... 0 agrohimbim 30-03-2018 18:57
прим... 0 agrohimbim 27-03-2018 10:19
агро... 0 agrohimbim 26-03-2018 12:09
прот... 0 agrohimbim 18-03-2018 22:53
герб... 0 agrohimbim 12-03-2018 01:41
удоб... 0 agrohimbim 11-03-2018 04:56
диам... 0 agrohimbim 10-03-2018 06:26
купи... 0 agrohimbim 02-03-2018 01:34
крис... 0 agrohimbim 01-03-2018 01:31
прим... 0 agrohimbim 11-02-2018 22:57
виал... 0 agrohimbim 09-01-2018 23:44
прот... 0 agrohimbim 12-11-2017 19:48
купи... 0 agrohimbim 09-11-2017 11:12
прот... 0 agrohimbim 29-10-2017 13:28
. . .
Polecam
CENTRUM PSYCHOLOGII WSPÓŁCZESNEJ W KIELCACH
Link
Muzykoterapia
GABINET MUZYKOTERAPII W KIELCACH
Link
WARSZTATY
AKTUALNOŚCI!
MUZYCZNE
WARSZTATY KREATYWNOŚCI
I
WSPIERANIA ROZWOJU OSOBISTEGO
Link
WARTO ZAJRZEĆ
Zegar

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie